Naša pedagogika

Velikokrat razmišljam, kako bi opisala naše delo v vrtcu. Kakšno je naše vodilo, kaj je tisto, po čemer se ravnamo, kakšne smernice ubiramo itd.

Delamo po javno veljavnem programu za predšolske otroke, skladno s Kurikulumom za vrtce, ki ga je sprejel Strokovni svet RS za splošno izobraževanje 18. 3. 1999. A vsaka izobraževalna ustanova lahko izbira svoje poti - metode, kako priti do željenega cilja.

V vsaki skupini je več otrok. Ko imamo skupino otrok, moramo upoštevati, da ima vsak svoje interese, vsak dojema stvari na svoj poseben način. Dejstvo pa je, da se vsak otrok najbolj optimalno razvija skozi svobodno igro, ki bi morala imeti v življenju vsakega otroka posebno, če ne že častno mesto.

Otroci v obdobju do 6 leta razvijajo svoj gibalni aparat, v njih samih pa se odvija čustvena stabilizacija.

V našem vrtcu dajemo poudarek gibanju na prostem. Zakaj? Ker se tako razvija otrokov gibalni aparat, hkrati pa se skozi gibanje sprošča celo telo. Sprošča se stres (ki ga je dandanes pri otrocih veliko), agresija, nemirnost in poleg vsega si izgrajujejo imunski sistem.

Da otrok lahko normalno funkcionira, mora biti njegov dan zapolnjen 60 % z neusmerjenim gibanjem, 30 % proste igre z nestrukturiranim materialom in 10 % vseh ostalih stvari. V življenju otrok mora vladati red, saj se tako počutijo varne.

100 % pa moramo pri pedagoškem delu slediti naravnim ritmom. To pomeni, da se delo prilagaja letnim časom, saj je človek v vsakem letnem času drugače notranje naravnan.

Pri delu z otroki mora biti vedno zadosti časa in ponavljanj. Stvari se morajo neprestano ponavljati. Ni dobro, da se hiti in jih obremenjuje vedno z novimi stvarmi. To jih zmede in postanejo nezainteresirani ter nemirni.

Z našim delom želimo pri otrocih vzpodbuditi:

- gibanje na prostem in preživljanje časa v naravi, ne glede na vreme. »VSAKO VREME JE LEPO VREME.« (O tem sem že pisala in bi samo dodala, da ljubezen do narave bo razvil samo tisti otrok, ki bo veliko časa preživel v njej. V različnih letnih časih preživljamo čas pod našim kozolcem. Jesen: jesenske delavnice, peka jabolk, koruze, hrenovk na ognju, peka kostanjev. Pomlad: različna prosta igra, grabljenje in pospravljanje listja, vej … Poletje: igra z vodo, igra v mivki, zemlji, hoja bosih nog, kosilo in spanje pod kozolcem.);

- njihov lastni interes za delo (tega danes v naši družbi pri otrocih zelo primanjkuje, je posledica našega modernega življenja);

- vzpodbujanje in negovanje lepih odnosov med otroki in odraslimi (otroci so najbolj občutljivi na tem področju, saj se z našim vzgledom učijo, kako delovati v svetu in s svetom);

- razvijanje samostojnosti pri otroku in delavnosti (Slednji sta bolj povezani, kot si mislimo. Preko lastnega dela doživlja otrok uspehe in padce, tako se mu izgrajuje njegova samopodoba.);

- prosta igra in spodbujanje lastne kreativnosti ter domišljije otrok (otrok ima možnost, da si lahko sam poišče dejavnost, ki ga zanima, s tem je notranje motiviran; s tem si razvija koncentracijo, vztrajnost, je sam motiviran, da večkrat nekaj ponovi in osvoji, sam določa pravila pri svoji igri, sam si izmišlja zgodbo …);

- branje skrbno izbrane literature, ki se ponavlja tri tedne (je vezana na letne čase in trenutno dogajanje, je brez ilustracij);

- igranje lutkovne predstave vsak petek (otroci lahko lutkovno prestavo odigrajo tudi sami);

- ročne spretnosti (V zadnjih letih smo pričeli v naši družbi načrtno razvijati intelektualni del pri otrocih in s tem razvoj otroka postavili na glavo, saj se morajo učiti stvari, za katere še niso dozoreli in hkrati zanemariti stvari, ki jih zanimajo in so zanje tudi notranje motivirani.  Z ročnimi deli si otrok uri koncentracijo, koordinacijo oko - roka, povezuje desno in levo stran možganov. Vse to skupaj so dobre pred dispozicije za kasnejše učenje);

- glasba (glasba je zelo prisotna pri našem delu. Že od nekdaj je na človeka delovala sproščujoče, povezovalno, povzroča sproščanje hormona sreče, z njeno pomočjo urimo tudi koncentracijo, vztrajnost ...);

- praznujemo in obujamo pristne slovenske običaje, saj nas vodi cilj iz Kurikuluma, ki pravi, da otrok spoznava slovensko kulturo in običaje (pohod z lučkami – na Martinovo; december je umirjen, ker že po starem izročilu se človek v tem času mora umiriti in notranje predelati celo leto, ki ga je odživel. Božička in Dedka Mraza v našem vrtcu ni, ker prvi je ameriški praznik, slednji pa je nastal zaradi takratne politične situacije. V našem vrtcu se v decembru posvetimo notranjemu miru, vrednotam v življenju in zgodbici pod jelko »Betlehem«. Poizkušamo decembru vrniti pravljičnost, ki mu je bila z vsem hitenjem in zasipavanjem z darili odvzeta. Pust praznujemo z izdelovanjem skupinske maske. Spomnimo se tudi na Gregorjevo, ko se ptički ženijo in zato po starem slovenskem običaju spuščamo ladjice po potočku. Ob koncu šolskega leta, se poslovimo od otrok, ki gredo v šolo, na način, ki je posvečen izključno otrokom.);

- Alpska šola pri nas preko celega šolskega leta izvaja različne športne tečaje (rolanje, plavanje, smučanje in kolesarjenje);

- naše delo je zasnovano na spoznanju, da vzpodbujamo gibanje za otroštvo brez ekranov, nepotrebnih dodatnih popoldanskih dejavnosti, vzpodbujanje zdravih življenjskih navad in življenje brez potrošništva. Vse to uničuje človeka, njegovo kreativnost, življenjsko energijo in ga poneumlja.

 

Iz našega vrtca poizkušamo umakniti vse, kar v življenje otrok ne spada. Menim, da menegment in potrošništvo ne bi smela imeti vstopa v nobeno vzgojno izobraževalno ustanovo.

V našem vrtcu sta čas in dejavnosti naravnana tako, da je okolje otroku prijazno in prav tako strokovnim delavcem.

Naj ostane družina primarno okolje otroka, vrtec pa sekundarno. V sodobnem času so se te stvari obrnile malce na glavo, kar povzroča pri otrocih strah, nesigurnost, zmedenost in posledično neuspeh kasneje v življenju.

 

Če želite doživeti utrip vsakdana vrtca Mali grof, vas vabim, da nas spremljate na naši FB strani.

 

Za vas napisala Andreja Kristan, pedagoška vodja in snovalka vzgojnega procesa.

 

»Ko pričneš hoditi po svoji poti,

se pot pojavi.«

Rum

Obvestila

UKREPI IN SPREMEMBE ZARADI COVID – 19

VSTOP V VRTEC

V vrtec lahko z otrokom vstopa samo ena odrasla oseba. Ob vstopu si je potrebno razkužiti roke, si nadeti masko in brez zadrževanja vrtec zapustiti.

POGOVORNE URE

Pogovornih ur do nadaljnjega ni več v takšni obliki, kot smo jih bili vajeni. Če je res kaj nujnega, lahko kontaktirate vzgojiteljico med 12.00 in 13.00 uro po telefonu. Pred tem jo zjutraj o tem obvestite, ko pripeljete otroka v vrtec.

 

BIVANJE NA PROSTEM

Ker bomo veliko časa preživeli zunaj, vas prosimo, da imajo otroci v nahrbtniku in omarici zadostno količino oblačil (jopice, brezrokavnike, jakne, kape …).

Hvala za vaše sodelovanje!

 

 

Jedilnik

Kaj dobrega nam bo danes skuhal Mali grof ob pomoči kuharja Matjaža?

Tedenski jedilnik

 

Misel

Ne brigajo me tvoji cilji,

ne brigajo me tvoja pričakovanja.

Jaz bi se rad le igral,

se umazal in imel čas

za brezskrbno otroštvo.

Prosim, dovoli mi ga imeti.

Vizija

Ustvarjamo okolje, v katerem je otroku dan čas, kjer se le-ta ustavi in mu je v njegovem okviru nudeno spodbudno okolje za igro, s pomočjo katere otrok razvija svoje spodobnosti, dozoreva, nabira izkušnje, ki jih potrebuje za svoje uspešno življenje.

Če želimo, da otrok izkoristi svoj potencial, da ga razvija, nadgrajuje, si moramo vzeti čas, da ga spoznamo, vzljubimo njegovo CELOTO in se mu posvetimo na njemu najbolj primeren način.

Za vse to potrebujemo prostor, kjer otroku zagotovimo mir, kjer ima možnost vsako stvar večkrat ponoviti, slišati, videti.

Zasebni vrtec Mali grof d.o.o., Grajska ulica 8a, 3210 Slovenske Konjice

Iskanje

Za delovanje spletnega mesta moramo na vaš računalnik shraniti majhne neškodljive datoteke - piškotke. Po zakonodaji EU moramo pridobiti vašo privolitev. Se strinjate?